close
通常拿到新曲子會怎麼做呢?

先聽他的recording嘛? 還是自己先練一下呢?

通常大家應該是都會重覆不斷的聽名家演奏的recording吧....我也是這樣.....

可是前幾天,當我把我的曲子的mp3寄給我的pianist的時候,

他回信跟我說,

"Thanks for the recording! But I am not going to

listen to it now because FINALLY I have a better idea

of the piece. And I really want to learn this way:

learn from music score and have my own ideaes first.

Please promise me not to listen too much, OK? We will

come out our own idea of erey thing eventually."



他要我不要被其他人影響了表現自己的音樂方式,

希望我們一起詮釋出屬於自己的音樂.......

雖然上次他也這麼跟我說過,不過現在看起來卻好像更是當頭棒喝,

仔細想想,是啊.........是應該先有自己的idea才對!!!!

arrow
arrow
    全站熱搜

    icecutey 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()